Pamiętając o mięśniach całego ciała

Jeżeli liczy się na naprawdę dobre efekty ćwiczeń, należy zaplanować trening ogólnorozwojowy. Tylko poprzez zaangażowanie mięśni całego ciała można bowiem wypracować atrakcyjną sylwetkę, prostą postawę i odporność chociażby na negatywny wpływ siedzącego trybu pracy. Na co dzień najwięcej uwagi poświęcanej jest brzuchowi, udom, ewentualnie ramionom.

Tymczasem bardzo ważne jest, aby nie zapominać o mięśniach karku i pleców. Bardzo cennym wsparciem w pracy nad nimi będzie ławka do ćwiczeń mięśni grzbietu. Można skorzystać z niej na siłowni, nawet tej osiedlowej i niezbyt dużej. Przyrząd ten jest bowiem powszechnie stosowany i uznawany za jedną z podstaw treningu siłowego. Niektórzy wolą mieć jednak własną ławkę do ćwiczeń. Nie jest to duży wydatek, ponieważ te o najprostszej konstrukcji można nabyć już za niecałe dwieście złotych. Pewnym wyzwaniem będzie jednak przechowywanie takie sprzętu w niewielkim mieszkaniu.

Jeżeli nie ma się odpowiedniej ilości miejsca, a jednocześnie bardzo chce ćwiczyć w domu, warto rozważyć zakup steppera. Ćwiczenia na nim także mogą być bardzo korzystne dla ogólnej kondycji organizmu, a w wielu przypadkach pomagają się przyjemnie zmęczyć i ograniczyć wpływ stresu na zdrowie. Stepper co daje poza tym? Bardzo efektywnie mobilizuje mięśnie nóg, przy czym warto pamiętać, że w zależności od ustawienia stopy w czasie treningu zaangażowane mogą być odmienne partie mięśniowe. Ponadto posiadanie tego niewielkiego urządzenia bardzo korzystnie wpływa na samopoczucie.

Dodaj komentarz