Fitness w domu – hula hop z wypustkami czy skakanka?

Obecnie coraz trudniej znaleźć chwilę czasu na zajęcia fitness na siłowni. Jednak warto zapewnić sobie odpowiednią dawkę ruchu – na przykład w domu. Jednym z najczęściej wybieranych sprzętów, które zajmują mało miejsca jest hula hop z wypustkami. Jest to świetny sposób na wymodelowanie talii. Kręcenie hula hop jest bardzo proste. W czasie ćwiczenia można oglądać ulubiony serial. Co więcej hula hop z wypustkami jest najczęściej składane, więc w łatwy sposób po skończonych ćwiczeniach można je złożyć. Taki sprzęt zajmuje bardzo mało miejsca i sprawdzi się idealnie w małych mieszkaniach. Wypustki w hula hop pobudzają ciało do krążenia, zapewniają masaż okolic brzucha. Wiąże się z tym ujędrnienie skóry oraz poprawa krążenia.

Warto włączyć to ćwiczenie do swojej aktywności fizycznej. Innym bardzo popularnym sposobem na ćwiczenie w domu jest skakanie na skakance. Pozwala spalić więcej kalorii niż hula hop. Jedyne co trzeba wybrać to jaką skakankę kupić? Jeżeli skaczemy rzadko, warto wybrać najprostszą skakankę sznurkową. Taki rodzaj skakanki jest też odpowiedni dla dzieci. Jeżeli skakaniu poświęcamy sporo czasu warto zadbać by uchwyty skakanki były na łożyskach – wtedy ruch jest dużo łatwiejszy. Dla osób, które śledzą swoje postępy – wymyślono skakankę z licznikiem ruchu. Wtedy można łatwo monitorować ile skoków wykonano. Dla prawdziwych sportowców sprawdzi się skakanka tzw. speed rope – wykonana z cienkiej żyłki. Taka skakanka sprawdza się w ćwiczeniach interwałowych oraz przy uprawianiu crossfitu. 

Dodaj komentarz